Assalamuaalaikum


Sunday, March 13, 2011

Beramal Kerana Allah

Assalamuaalaikum wbt..
Semoga kalian sentiasa sihat walafiat dan sentiasa dalam mardhotillah.. :)
Alhamdulillah kerana di beri keizinan dr Allah untuk kita meneruskan lg kehidupan kita sehingga ke hari ini. Semoga hidup kita ini di lalui dengan penuh manfaat dan kesyukuran buat Allah swt. Semoga hidup kita di dunia ini tidak sia-sia.

Walaupun agak letih hari ini, hati tetap gembira. Alhamdulillah..
hurmm.. Letih kenapa ya ? Letih seharian di sekolah hari ni, kena urus makanan untuk peserta-peserta "KEM ANAK SOLEH".

Beramal kerana Allah..? Apa itu beramal kerana Allah. ? Kita kena la lakukan sesuatu semata-mata kerana Allah. Apa-apa pun, letakkan Allah di hadapan dan yg lainnya di belakang. Ini menunjukkan niat kerana Allah itu amat penting.

Jika kita niat kerana Allah, insya Allah, Allah akan kurniakan buat kita ganjaran yg susah untuk didapati di mana-mana.? Apa ganjarannya.? Ganjarannya ialah pahala yg di beri oleh Allah. Tapi, lakukan sesuatu perbuatan yg niat kerana Allah tu mestilah perbuatan yg baik ya. Yg buruk JANGAN!!! Sudah la buat perbuatan buruk kemudian mahu niat kerana Allah pulak..!! eh, tak malu ke.!?? Mintak jauhkan la ye.. :)

Jika kita niat sesuatu kerana Allah juga, insya Allah, kita tidak akan rasa perbuatan kita itu sesuatu yg sia-sia. Kepenatan juga tidak terasa kerana niat kita yg betul itu. Jadi, jangan lupa sebelum mulakan sesuatu itu mestilah NIAT KERANA ALLAH ya kawan-kawan!!

Selamat beramal.!! Semoga amalan kita diredhai Allah dan mendapat keberkatan dr Allah swt.


0 comments: