Assalamuaalaikum


Monday, May 30, 2011

Islam is beautifull

Assalamuaalaikum wbt kepada semua pembaca dan pelawat.. ^^

Alhamdulillah masih diberi nikmat iman dan Islam..
Semoga kalian semua sihat2 sahaja dan iman semakin bertambah.. :)

Ok, kembali kepada topik asal..Islam is beautifull!!
Islam itu sebenarnya indah..Allah mengutuskan Nabi saw untuk membawa kita mengenal Islam dan mengajar kita melakukan apa yg Allah suruh dan meninggalkan apa yg Allah larang..
Islam itu sempurna, semua tentang kehidupan kita seharian, dari kita masih dalam perut sehinggalah kita meninggal dan kembali hidup semula.. Semuanya Islam dah ajar and bagi tahu..

Nabi saw membawa Islam bukannya mudah, bukannya dgn menyampaikan kepada orang ramai, kemudian terus orang ikut..Tidak!! Nabi saw menyeru orang ramai kepada Islam dengan susah payah.. Di maki, di hina, di fitnah and macam2 orang kata kat Nabi saw.. Di mana ketika itu zaman Jahiliah yang sangat pekat..Memang sangat susah untuk orang menerima ajaran baru yang mulia itu pada zaman itu.
Para sahabat dan orang2 yang menerima Islam pada zaman itu, di seksa hidup2 dari segi mental dan fizikalnya..Tapi, walaupun mereka baru sahaja memeluk Islam, iman mereka begitu kuat, mereka tidak sedikit pun goyah terhadap seksaan2 yg mereka terima demi menegakakn kalimah "LAILAHAILLALLAH".. Mereka sanggup hadapi apa jua keadaan demi Islam..

Tapi, kenapa pada masa kini, umat Islam sendiri yg mahu meruntuhkan Islam.?
Mereka sendiri yg memalukan Islam. Mana maruah Islam yg di bela oleh para perjuang Islam.? Kenapa semuanya semakin musnah.? Maruah Islam kian jatuh..
Ayuh umat Islam, sama2 lah kita berjuang menegakkan kembali maruah Islam yg susah payahnya di tegakkan oleh syuhada' yg syahid demi Islam.

Lupakah kita akan pesan Rasulullah saw sebelum baginda wafat..Berpeganglah kepada Al Quran dan As Sunnah, maka kalian tidak akan sesat..

p/s : mahu lakukan semua itu, mmg memerlukan iman yg kuat. ana mengaku, iman ana sendiri tersangat lemah. Tapi insya Allah, ana akan berusaha perlahan-lahan untuk bersama-sama menegakkan kembali agama Islam yg kian runtuh. Ana akan cuba perbaiki iman ana sedikit2..

Maaf kalau ada kata2 ana yang tersalah..masih sedang belajar..
Semoga Allah merahmati umat Islam seluruh alam.. :)

0 comments: