Tuesday, December 6, 2011

Ku Serahkan Semuanya Pada-Mu

Assalamuaalaikum wbt..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...
Ku serahkan jiwa dan ragaku padaNya yang lebih memahami..
Ke serahkan semua hidupku padaNya yang lebih mengetahui..


Aku lakukan semua ni kerana Dia... Aku yakin Dia tak kan sia-siakan harapanku malah Dia pasti menolongku..Tiada daya upaya melainkan dengan kasih dan pertolonganNya.. :')
Aku tak kan berpatah balik dengan keputusanku..Walaupun setiap hari, jam, minit, saat jiwaku tersekasa..Hatiku seperti dicucuk-cucuk dengan jarum..Masha Allah betapa sakit hanya Engkau saja yang mengetahui keadaanku.. T_T

Aku yakin semuanya dari petunjukMu.. Semua terjadi atas kehendakMu dan Kau tak kan mengecewakan dan merosakkan hambaMu melainkan aku sendiri yang merosakkan diriku dan mencari kekecewaan itu.. Aku bersyukur kau menyedarkan ku terlebih awal.. Alhamdulillah.. :')

Teringat kata-kataMu..Boleh jadi sesuatu yang kita suka tu sebenarnya buruk untuk kita dan boleh jadi sesuatu yang kita tak suka tu baik untuk kita..Sesungguhnya Allah lebih mengetahui..

Ya Allah!!! Padamu kuserahkan segala-galanya..Sesungguhnya aku lakukan semua ini kerana Mu, untuk mencari RedhaMu..Kuatkanlah aku, bantukanlah aku...Redhakanlah segala kehidupanku dan amalan-amalanku...

p/s; Kita wanita KUAT!!! Ya, aku yakin...Don't be sad..Allah ma'ana right..??? :')

0 comments: