Saturday, December 3, 2011

Salah Siapa..??

Assalamuaalaikum wbt...

Semoga kita sentiasa dalam rahmat dan peliharaan Allah swt.. Semoga Allah sentiasa melindungi kita dari melakukan perkara-perkara yg dimurkaNya dan tetapkan hati kita dalam agamaNya..



Hurmm...Tadi tinjau-tinjau FB rakan-rakan sekolah..
Allahu Akhbar!!! Cukuplah Allah segala-galanya.. =(
Tak mampu nak kata apa-apa..Cuma sedih je mampu aku rasa...
Erghh!! Tak gunanya diri ni.. Kenapa aku tak mampu lakukan apa-apa..?? Kenapa aku cuma dapat tengok, sedih and benci..??? Kenapa aku tak boleh bertindak sesuatu..?? Kenapa aku tak mampu nak tegur..??
Allahu Rabbi..Lemahnya diriku ini..Maafkan aku Ya Allah...
Sedih~ Salah didikan sekolah ke atau salah keluarga? Parents? Freinds..atau diri sendiri..??
Sedihnya!!!!!
Bekas pelajar sekolah agama dengan tanpa segan silu melakukan sesuatu yg amat memalukan dengan bangga tanpa rasa takut dan malu kepada Allah..??? Astaghfirullah..Astaghfirullah..Astaghfirullah...
Tolonglah..aku merayu serayunya kepada semua pelajar agama, semua umat islam serta diri aku sendiri... Peliharalah diri dengan baik..Aku tahu semua manusia tak lekang dari buat dosa..Kalau ya pun, jangan la bangga dengan perbuatan yg Allah tak redha tu..Jangan la tunjuk di hadapan orang ramai.. Allah sentiasa tutup aib kita tapi kenapa kita tak jaganya..?? Tak kesian ke kat ibu bapa kita..?? guru-guru yang mendidik kita..?? And terutamanya diri kita..?? Allahu Akhbar!
Sesungguhnya Allah Maha Pengampun... Maafkan hamba ya Allah..!!!

Aku sedar diri aku terlalu lemah, tersangat hina di hadapan Allah..Aku juga manusia yang tak sempurna dan tersangat tidak sempurna..Sentiasa melakukan kesalahan..Aku sangat-sangat mohon supaya aku sentiasa dalam peliharaan Allah..Supaya Allah jauhkan and lindungi aku dari perkara-perkara yang tak diredhaiNya..

p/s: sedih tengok gambar2 ex-student n student sekolah agama di *Muka Buku* .. Smoga Allah mengampuni kita semua :(

0 comments: