Monday, January 2, 2012

Keadilan demokrasi.??

Assalamuaalaikum wbt..
Alhamdulillah, segala puji-pujian buat Allah kerana memberi kita nikmat yang tidak terhingga..
Semoga kita sentiasa dalam rahmat dan redhaNya.. =)

Hari ni ana nak kongsi sedikit video yang ana tonton di youtube,mungkin video ni sudah lama (baru la juga).. Mugkin ada yang sudah tengok dan ada yang belum..Ana baru ja tengok tadi.. Ana nak bagi komen sikit la tentang Muhammad Aiman ni..
Maaf, ana tak faham bagaimana maksudnya dengan "keadilan demokrasi" tu?? Dia cakap demokrasi mahasiswa berkaitan kebebasan akademik, auku dan tentang Adam Adli tu demokrasi haram?? Bukan ke negara kita negara demokrasi..? Bagaimana yang haramnya tu..?
Ana tak nampak salah mereka di mana.. Sebagai rakyat Malaysia kita ada hak untuk bersuara..
And one more wahai Encik Aiman, kenapa kamu cakap Adam Adli turunkan bendera dan pijak-pijak..? Maklumat yang kamu dapat tu benar ke tidak..? Ingat, salah cakap fitnah jadinya..
Adam Adli cuma turunkan kejap je kemudian naikkan balik bendera tu..Dia tak rosakkan langsung.. Maaflah, korang nak demokrasi secara aman kan..? Asal hantar polis kemudian huru hara jadinya.. Dia orang bukan buat kerosakkan pun, tiba-tiba polis datang nak suruh mereka bersurai.. Biarla mereka nak luahkan ketidak puasan mereka sebagai seorang mahasiswa dan juga rakyat dalam negara ni..Dan banyak kali mereka tegaskan mereka tak terlibat dalam mana-mana parti politik!! Mereka bebas.. Kenapa ada sesetengah pihak yang sangat memusuhi mereka..??

Apa pun ana tetap sokong Adam Adli dan perjuangan-perjuangan mereka!!!
May Allah bless you all... =)




Korang dah tengok?? Apa komen korang..?? Entah =)
But I tak setuju langsung dengan dia ni.. (TITIK!!!)

p/s: I tak nak promosi mana-mana parti kat sini, I tunjuk apa yang I rasa betul atau tak je.. Mungkin pendapat korang tak sama dengan I..Not Politik (peace) ^^

0 comments: